احساسات زنانه

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه



احساسات زنانه

 اونوره دوبالزاک  ، نویسنده، مورخ وجامعه شناس فرانسوی میگوید :
<<حساسیت، عشق، تحمل و فداكاری، زندگی زن را تشكیل می دهد>>

زن ها عاطفی تر از مردها هستند و چیزی که وجود دارد این است که احساسات زنان ، همیشه توام با دلسوزی ، عدالت خواهی ،مهرطلبی ، مهربانی و عطوفت زنانه است  . در صورتی که در مردان ، احساسات معمولا به طور قدرت طلبانه ،اقتدارگرایانه ، در برگیرنده ، برتری طلب  و مبارزه جویانه وجود دارد. اما چیزی که از این اصطلاح در نگاه اول نمود پیدا میکند ویا دیگران تکرار میکنند این است که احساسات زنان بدون تعقل و تدبیر صورت میگیرد .


احساسات زنانه در حقیقت  همان احساسات ناب بشری است که مردان معمولا کمتر از آن بهره ای دارند ویا کمتر از آنها استفاده می کنند . احساساتی از قبیل : ترحم ، دلسوزی ، شفقت ، مهربانی ، گذشت و اجتناب از سخت گیری . معمولا در این عبارت «حسادت، اندوه و حسرت، مهربانی و شفقت زنانه» در مقابل «عقل و منطق و درایت و عدالت مردانه» قرار می‌گیرد ، اما «خشم و غضب، غیرت و تعصب، لذت‌جویی مردانه» در مقابل «عقل و تدبیر و درایت زنانه» قرار نمی‌گیرد.


این که کدام شکل بهتر است و چگونه باید با موضوعی برخورد شود ، امری نسبی و سلیقه ای است و بسیار مفصل که  در نهایت به برخورد عقل و احساس می انجامد . زنان هم میتوانند مردان را به این محکوم کنند که تصمیم گیری هایشان با تعصب ، با خشم و بدون مهربانی و  بدون توجه به اخلاقیات انسانی است  و نکته ای که وجود دارد . همینجاست. نحوه برخورد با مسایل . در حقیقت این تغییر غریزه و ماهیت ، به شکل مطلوب  جنس دیگراست و مقایسه ای اشتباه است .


احساسات زنها بخش جدایی ناپذیر از زن بودن آنهاست . این که آنها چگونه با موضوعات رفتار میکنند امری طبیعی و وابسته به روحیات ، ویژگیهای فیزیولوژیک و تفاوتهای ساختاری و کلی آنها دارد . زنها در کل نسبت به مردان احساساتی تر و حساس تر هستند . آنها  احساساتشان در تصمیم گیرهایشان موثرتر است و همیشه در مسایل و موضوعات پای احساسات را به میان میکشند  . به همین دلیل مواردی نظیر ناهنجاری، ظلم ، دشمنی ،تبهکاری، جنایت ومسایل این چنینی کمتر در زنها دیده میشود و از طرفی میل به دوستی ، همصحبتی ، عطوفت، مهرطلبی و گذشت و عدم خشونت در آنها بیشتر وجود دارد .

فریدریش شیلر میگوید :
<<زن، یگانه وجودی است كه حقیقت عشق پاك را می شناسد.>>

نکته دیگر آنکه یکی از اصلی ترین عوامل کشش و جذب مردها به سوی زن دیگر  ، زنانگی ، مهربانی ، لطافت و حساس بودن آنهاست که خواستن و گیرایی زن را در مردان ایجاد میکند . میتوان گفت تمام مردان از زنهایی که خصوصیات و اخلاق مردانه دارند ، به طور غریزی دوری میکنند . و بیشتر خواهان ظرافت و مهربانی آنها هستند. چیزی که گاهی مردان آن را تکرار میکنند و با بیان آن ، نا خوداگاه غریزه و میل خود را انکار میکنند. 

زنها در
انتخاب ها وتصمیم گیریهایشان همیشه سعی میکنند ، درستی  ، خوبی  و زیبایی را انتخاب کنند  ، در صورتیکه مردان در انتخاب ها وتصمیم گیریهایشان کیفیت ، بهبودی و نتیجه  را در نظر میگیرند .

2 نظرات:

ناشناس گفت...

با سلام
دوست عزیز گفتید زنان کمتر از مردان به سمت جنایت و این چیزها میرن و این به خاطر اینه که از صفات انسانی بیشتر بهره دارند. اشتباه نکن عزیزم. اگر بین زنها جانی کمتر هست به خاطر ضعف روحی و جسمیه اونهاست. بیشتر زنها از خوت می ترسند. در عوض یه دوست خقوق دان دارم که میگه 99 درصد قتل های با مسمومیت کار زنها هست. حتی در شوهر کشی زن ها چون خودشون توانایی قتل ندارن مباشر میگیرن و آدم کش اجیر می کنن. مهربانی و ظرافت بخشی از مکرهای زنانه هست. هوشیار باشید و قریب نخورید. زنها بسیار هم قسی القلب هستن. ببینید اگر تو یه جای عمومی پیرزنی مثلا زمین بخوره، مردها هستن که برای کمک بهش اقدام میکنن. یا فرض کنید توی یه اتبوس مردهای جوان جاشون رو به پیر مردها میدن ولی زناهای جوان اینکارو حتی برای پیرزنهای همجنسشون کمتر می کنن. من رو این موضوع خیلی دقت کردم. وقتی پیرزنی وارد اتوبوس میشه و دختر جوونی هم رو صندلی نشسته، دختره با تمام خودپسندی از جاش تکون نمی خوره و حتی تو روی پیرزنه هم نگاه نمی کنه. دوست عزیز زن موجود ضعیف و سربار هست، اما این ضعفش رو با خباثت ذاتی و حیله گری جبران میکنه. سلام گرگ بی طمع نیست. حیله و مکر جزئی از ذات زنه. اما مرد یک اسلحه مرگبار و تسلیم کننده در مقابل زن داره که اونو به زانو در میاره. این اسلحه اسمش کم توجهی هست. اگر زنی دارید که زیادی براتون شاخ و شونه می کشه، لازم نیست سرش داد بزنید، یا کتک کاری کنید. چن این کارها سرانجام به نفع زن تمام خواهد شد. اگر میخواهی در این موارد زن آتیش بگیره و سرانجام به غلط کردن بیوفته، خونسرد باشید. خونسردیه مرد زن رو سکته میده. اگر عصبانی بشید زن فکر میکنه تاثیر لازم رو روی شما گذاشته. خونسرد باشید، کم حرف و کم توجه. سعی کنید طوری وانمود کنید که نشستن پای اینترنت رو به بودن در کنار زن ترجیح میدید. طوری برخورد کنید که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده.اینطوری زن پس از اندک مدتی تسلیم میشه. در ضمن، یه توصیه دارم که حتما بهش عمل کنید، اگر زنتون قهر کرد و رفت خونه پدرش، هرگز نه بهش زنگ بزنید، نه برید دنبالش نه سمس بدید، باید تحملتون بیشتر از اون باشه، مطمئن باشید خودش برمیگرده، اونم با گردن کج. کلا بگم حیله های زنانه رو یاد بگیرید، و حواستون همیشه جمع باشه و اون اسلحه مرگبار کم توجهی و بی توجهی رو هم هرگز فراموش نکنید.
با تشکر

sami گفت...

درست میفرمایید.من هم در پستهای بعدی مطالبی خواهم گذاشت درباره رفتار با زنان . تاریخ زنان...عجله نکنید...در مورد مکر زنان هم در مطلب دیگه ای نوشته شده...از نظراتتون وتوجهتون ممنونم