افسونگر

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

افسونگر


افسونگر به معنای جادوگر و  نه به معناي تاريخي و اصلي بلکه :جادو کننده مردها

زن زيباست. شايد زيباترين .

خصوصيات جسمي و روحي زن ، روي هم رفته از او موجودي زيبا و طناز ميسازد. همچنین استعاره و تمثيلهاي فراواني توسط شاعران از زن شده : قناري ، فرشته،  طاووس، پروانه ، ستاره ، و.....  زیباترین عناصر طبیعت نیز به زنها نسبت داده میشود. خورشید خانوم ، مهتاب خانوم ، بهار خانوم و ......همچنین اشعار شاعران وبزرگان ادبی تاریخ پر است از استعاره ها وتشبیهات حیرت انگیز از زنان و ستایش عاشقان و عارفان از زیبایی زن .
برنارد شاو، نمایش‌نامه نویس بزرگ انگلیسی میگوید : <<زن شاهکار خلقت است . >>

محبت زن ، مهرباني و عاطفه زن ، همراه با ناز و عشوه و کرشمه و دلبريهاي او ميتواند هر مردي را شيفته و ديوانه ي خودش بکند. نميتوان مردي را در دنيا پيدا کرد که در مقابل زيبايي زن و دلبري و دلربايي او مقاومت کند. يعني اگر اينگونه نباشد بيمار است و البته اين ابتدايي ترين ميل و غريزه اي است که در وجود هر انساني قرار دارد. و تاحد زیادی غیر ارادی است. اين همان ميلي است که باعث کشش وجذب مردها به سمت جنس مخالف ميشود.
و  قدرتي است دروني که تا حدود زيادي در اختيار زنهاست.

 قدرت جذب کردن ، يعني اغوا کردن و شيفته کردن ديگري ، طنازي و دلربايي افسونگري و عشوه گري

اما در مقابل ، مردها از چنين نيرويي برخوردار نيستند  ، اين حس و اين ويژگي خاص و منحصر به فرد در زن و کشش و گرايش مرد به او و ماجراهايي که اين بين اتفاق ميافتد، عامل بوجود آمدن داستانهاي بزرگ تاريخي و عاشقانه ،افسانه ها ، رمانها ي بزرگ ،  منظومه هاي شاعرانه بزرگ و کوچک ، داستانهاي کوتاه و بلند ، فيلمهاي سينمايي ، وحتي جنگ هاي بزرگ در طول تاريخ شده :

برنارد شاومیگوید:
<< همچنان كه عنكبوت چشم براه گرفتار شدن مگس است، زن، چشم براه و در پی به دام افكندن مرد است.>>

افسون زن و جادوي زن ، يکي ازمعروفترين و بزرگترين ويژگي هاي زنها در تمامي مردمان دنياست. ميتوان آنها را اعجوبه هاي تاريخ نام گذاشت . زن ميتواند يک مرد را از خود بيخود کند ، خصوصا اگر زيبا هم باشد.
این را هم به یاد داشته باشید که یکی از هفت خوان رستم ، یعنی خوان چهارم ، گذر از زن جادوست. که البته  همان جادوی زن و مقابله و مبارزه  با افسونگری زنان است.

زنها کاملا از اين آگاهند که چيزي در اختيار دارند که مرد ها خواهان آن هستند ، و معمولا کاري ميکنند تا مردان را در رسيدن به آن به دنبال خود بکشانند ، و سعي ميکنند تا آنها آن را آسان بدست نياورند . هر چقدر در اين حرفه استادانه تر عمل کنند ، جادويشان موثرتر است .

جمله ای از بودا:
<<من هیچ شکل،رایحه ، صدا ویا تماسی را مانند وجود یک زن سراغ ندارم که بتواند اینچنین در یک مرد هیجان ایجاد کند>>




0 نظرات: