ضعيف

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

ضعيف

افلاطون فیلسوف یونان باستان میگوید :
<<زن و مرد، هر دو به حكم طبیعت، شریك در انجام همه‌ی وظایف می‌باشند، ولی در همه‌ی كارها زن ناتوان‌تر از مرد است.>>


اگر فيلمهاي سياه وسفيد قديمي ايراني را ديده باشيد ، به برخي خانومها در فيلم . ميگفتند :"ضعيفه"..
اين لفظ  یا اصطلاح البته کمي غير محترمانه است اما!!واقعا در اين موارد بايد لب ودهان قديميها را طلا گرفت.... اکثریت زنان به معناي واقعي کلمه : ضعيف هستند....هم از لحاظ اعتماد به نفس ، هم از لحاظ روحي و هم لحاظ جسمي و فيزيکي .البته این ضعف به معنای برتری مردان نیست ، بلکه خصوصیات زنها کلا متفاوت و دارای وِیژگیهای خاص خود است.

از لحاظ جسمي ، اندام خانومها ظريف تر ، جثه و هيکل کوچک تر، پوست بدون مو و لطيف تر، وداراي استخوان بندي کوچک تر هستند.
همچنين از لحاظ روحي اصولا زنها به کمک فرد ديگري احتياج دارند تا بتوانند بسياري از مشکلاتشان را حل کنند و به پشتیبانی و حمایت و تایید دیگران بسیار نیازمندند. زنها باید دايما مورد تایید اطرافیان قرار گیرند ، حتی سایر زنها ، و نسبت به مردان کمتر اعتماد به نفس دارند . نکته دیگر آنکه معمولا مردها میتوانند تا پایان عمر حتی به صورت مجرد زندگی کنند ، اما این در مورد زنان بسیارکمتر دیده میشود.

همچنین ، اگر به خانمی پیشنهاد کمک شود، او آن را علامت مهر و محبت دانسته و در اغلب موارد پذیرای آن می شود و بسیار خوشحال هم خواهد شد ، اما در نظر یک مرد، پیشنهاد کمک به او، به منزله این است که قدرت انجام کاری که به عهده گرفته است، ندارد و او از این پیشنهاد، آزرده شده و نوعی توهین به خود تلقی می نماید. چرا که مردان اکثرا خود میدانند که خود از عهده کارهایشان  برآیند.


دقيقا به همين دليل هست که زنها بسيار مادي هستند ، زيرا از عهده امورات ، مخارج و همچنين احتياجات اساسي خود بر نميآيند واز طرفی زندگي را راحت و بدون سختي و با خواسته های ناتمام میخواهند . پس مرد ثروتمند میتواند تمامی ضعف ها وخواسته های انها را پوشش دهد .

فریدریش نیچه ، فیلسوف بزرگ آلمانی میگوید :
<<آیا برده هستی؟ پس دوست نتوانی بود. آیا خودكامه هستی؟ پس دوستی نتوانی داشت. دیر زمانی است كه بردگی و خودكامگی در زن نهان گشته اند، از این رو زن را توانِ دوستی نیست ، او عشق را می شناسد و بس.>>




 خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس

0 نظرات: