حسود

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

حسود

برنارد شاو، توانمندترین نمایش‌نامه نویس انگلیسی بعد از شکسپیر، میگوید: 
<<مردها را شجاعت به جلو می‌راند و زنها را حسادت. >>

زنها نسبت به همديگر به مقدار بسيار زيادي حسادت دارند . اين حس در زنان در حد ديوانه کننده اي بالاست !!.در مقابل مردها نسبت به هم حس بسيار کمتري از رقابت دارند....دقيقا به همين دليل است که زنها علاقه بسيار زيادي به تشريفات دارند تا داشته هاي خود را به رخ ديگران بکشند .

علاقه بسيار کم مردان به رقابت بيشتر براي احساس رضايت مندي دروني است . در صورتي که در زنان براي فخر فروشي و جلب توجه ديگران است واحساس موفقیت در زنان، زمانی حاصل می شود که مورد تایید و تصدیق قرار گیرند، خصوصا زنهاي اطرافشان .اگر فکر ميکنيد مادرتان يا همسرتان ، از اين قضيه مستثنا است ، کاملا در اشتباهيد . اين ويژگي تا آخرين لحظه همراه زنان است ، در هر شرايطي ونسبت به هر زن ديگري ....

اکثر زن ها ساير زن ها را رقيب و دشمن خودشان مي بينند . همسايه ها ، زنهاي فاميل ، دوستان و آشنايان حتي يک بازيگر سريال تلوزيوني يا يک شخصيت کارتوني ، حتي يک خواننده ، يک سياست مدار زن ، و چه حتي خواهر خودش .بسیاری از مسائل و صحبتهایی که درباره مادر شوهر ، خواهرشوهر و رابطه آنها با زن میشنوید مربوط به همین حس حسادت است.

نکته ديگر آنکه اگر مردي در برابر آنان از زني ديگري تعريف و يا حتي توصيف هم بکند ، براي آنان آزار دهنده و غير قابل تحمل خواهد بود و در دفعات بعد سعي خواهند کرد آن زن را در نظر آن مرد منفور کنند .
بخش ديگري از پول دوستي زنها مربوط به حسادت آنان است ، زنان بايد به ديگر زنان توانايي هايشان را در به دست آوردن مردي که آرزو دارند نشان دهند،چون همه آنها اين را بخوبي ميدانند که مرد ثروتمند نشاندهنده بخش اعظم موفقيت آنها در انتخاب همسر است و قدرت آنها را به رخ سايرين خواهد کشيد .





 خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس

0 نظرات: