پرحرف

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

پرحرف


گوته ، شاعر، فیلسوف ،نویسنده ، و بزرگترین هنرمند آلمانی میگوید :
<<زیاده روی در گفتار برای زنان خیلی طبیعی تر از راستگویی است>>

زنها به گفت و گو بسیارعلاقه مندند و با بیان مسایل، از فشار ناراحتی خود می کاهند.در صورتیکه  مردان سکوت را دوست دارند و به تنهایی به حل مسایل خود می پردازند. زنها بيشتر دلشان ميخواهد حق با آن ها باشد تا اينکه منطقي باشند ، آنها بسيار دوست دارند که به حرفهايشان گوش دهيد و برايشان شنونده خوبي باشيد .

زنها در انتخاب همسر خود به کساني که حرفشان را گوش ميدهند علاقه بيشتري نشان ميدهند .آنها میخواهند برای صحبتهایشان ارزش قائل شوید و وقتی با شما حرف میزنند در چشمشان نگاه کنید تا مطمئن شوند که به آنها گوش میدهید.همچنین زنان شنونده بهتری هستند تا مردان . برای بیشتر زنان، گفت و شنود و همصحبتی وسیله ارتباط عاطفی و احساسی است و زن با زبانش می خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند.
گوته در جای دیگر میگوید :
<<سخن گفتن یک نوع نیاز است ، ولی گوش دادن هنر است >>

زنها هميشه موضوعي براي بحث کردن دارند ، از خواستگاري دختر فلاني ، و عروسي سال گذشته گرفته ، تا دقيق ترين و جزيي ترين اخبار داخل فاميل و دوستان ، اخبار محله و خصوصا اخبار حوادث . و لیستی از کارهایی که در طول روز انجام داده اند. موضوعاتي که شما به راحتي از کنار آن ميگذريد  براي زنها يک سرفصل از رشته بحثهاي طولاني است . مردها حتی اگر موضوع مهمی هم برایشان بوجود آمده باشد ، کمتر میل به بیان آن وصحبت کردن در مورد آن دارند .در صورتیکه زنان کاملا عکس این قضیه هستند.



مرکز گویش زنان در دو نیم کره مغز قرار دارد و آنان برای صحبت کردن، هم زمان از دو نیم کره خود استفاده می کنند.در صورتیکه مرکز گویش مردان فقط در نیم کره چپ مغز قرار دارد و نسبت به مرکز گویش زنان، کوچک تر است.همچنین دختران زودتر از پسران ، در 3 سالگی شروع به حرف زدن می کنند ،اما پسران دیرتر از دختران و در 4.5 سالگی  شروع  به حرف زدن می کنند.

یک ضرب المثل هندی میگوید:
<<آخرین عضوی كه در وجود یك زن می میرد ، زبان اوست.>>


و ضرب المثل ژاپنی هم میگوید :
<< زبان زن ، شمشیر اوست ، این شمشیر هرگز زنگ نمیزند>>



 خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس

1 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام،

پر حرف ترین آدمای دور و بر من پسرا هستن باورتون میشه. و تقریبا همه ی دخترا کم حرفن.

در ضمن آمار اشتباه به مردم ندین...
شاید دور و بر من فقط اینطوری باشه، دخترا ار 7 ماهگی شروع به حرف زدن می کنن و تا 2 سالگی کاملا میتونن صحبت کنن. اما پسرا از 3 سالگی شروع می کنن.
اما نکته ی جالب توجه اینه که دخترا قبل از اینکه حرف بزنن، حرفها را کاملا میفهمن ولی پسرا اینطوری نیستن...