خبرچین و فضول

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

خبر چين و فضول


فردوسی بزرگ ، در داستان رستم واسفندیارمیفرماید :
<<كه پيش زنان هرگز راز مگوی          چو گويی سخن بازيابی به كوی>>

 زنها در نگهداري راز مانند اينترنت عمل ميکنند. اگر خواستيد چيزي را از زني مخفي کنيد يا رازي را به او بگوييد مطمئن باشيد که به غير از او افراد ديگري هم از آن راز با خبر خواهند شد و اگر اين کار را نکنيد بهتر است ، چون هم به راحتي همه رازها ي شما را کشف ميکنند و سپس راز شما رابرای اطرافیان فاش ميکنند .اين مسئله حتي درمورد خصوصي ترين رازهايتان هم صدق مي کند .البته همه آنها هنگامی که به دیگران راز شما را میگویند به همدیگر خواهند گفت که: نگی من گفتم!! ....پیش خودت بمونه!! ولی بدانید که هرگز پیش هیچکدام از آنها باقی نخواهد ماند. دست کم یک مورد هست که مرد ها و زن ها درباره آن هم عقیده هستند،هیچکدام به زن ها اعتماد نمی کنند .یعنی خود آنها هم از این موضوع آگاهند .
برنارد شاو نمایش نامه نویس معروف انگلیسی میگوید :
<<مردها آنچه را که می شنوند از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج می سازند، اما زنان از دوگوش وارد و از دهان خارج می کنند  >>
شاید بتوان دلیل این امر را در خانه نشینی زنها در قرنهای دورتر و میل به اطلاع از اوضاع و احوال بیرون  جستجو کرد و یا نوعی ترس یا اضطراب از نادانسته ها و امور پنهانی که ممکن است با اطلاع نداشتن از آنها زندگی انها دگرگون شود.
يکي از ويژگي هاي دیگر تمامي دخترها ، فضولي کردن و کنکاش در کار ديگران است و تا زماني که از رازي سر در نياورند از پا نميافتند. زنها اصلا دوست ندارند ، کسي چيزي را ازآنها مخفي کند و اگر متوجه شوند چیزی را از آنها مخفی میکنید بيشتر براي فهميدن موضوع تلاش ميکنند.
پيشنهاد ميکنم هيچ رازي را با زنها در ميان نگذاريد و به هيچ وجه به آنها در امور خصوصي و شخصي اعتماد نکنيد . هر چقدر راز بزرگتر باشد و اهميت آن براي شما بيشتر باشد ، امکان فاش شدن آن از طرف يک زن بيشتر است .


داستایوفسکی ، نویسنده مشهور روسی میگوید :
<<زنان به خوبی مردان میتوانند اسرار را حفظ کنند ، ولی به یکدیگر می گویند تا در حفظ آن شریک باشند.>>





 خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس

0 نظرات: