مفعول

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

مفعول

فردوسی بزرگ، در بخش ستایش محمود میفرماید: 
<<زنان را نباشد به جز يک هنر        نشينند و زايند شيران نر >>

از لحاظ جنسي ...زن در يک رابطه جنسي ، مفعول به شمار ميرود..."اين که خوب يا بد کاري نداريم"..اما همين ، نکته اي اساسي در مورد شکل گيري شخصيت ، مرام و منش ، اخلاقيات و ساير رفتارهاي زن است . به عنوان يک مرد اگرلحظه اي خودتان را در اين وضعيت تصور کنید!!! نيمي از شخصيت زن را ميشناسيد . توجه داشته باشيد که ميل جنسي در ميان زنان بسيار کمتر از مردان است . مردها در روز چندين بار به مسايل جنسي فکر ميکنند ، ولي زنها به مسائل عاطفي و احساسي بيشتر فکر ميکنند .

زماني که شخص از يک جنين مؤنث به يک زن بالغ تبديل مي شود، بسياري از خصلت هايش او را از يک مرد متمايز مي کند. به طور ميانگين زنان کوتاه تر و کوچک تر از مردان هستند. ولی زنان درصد بالاتري از چاقي وچربي بدن دارند واندام هاي تناسلي و توليدکننده اي دارند که مي تواند از يک بچه ی در حال بزرگ شدن حمايت کند و بچه به دنيا آمده را نيز بعد از تولد پرورش دهد .

فشار زنان پايين تر است و قلب آنها حتي موقعي که خوابيده اند، سريع ترميزند.همچنين خون سريعتر به مغز زنان جريان پيدا مي کند و هنگاميکه آنها پير مي شوند،نسبت به مردان بافت مغزي کمتري را از دست مي دهند .


نکته ديگر وجود هورمون هاست که افراد بسيار زيادي به آن بعنوان تفاوت عظيم بين زنان و مردان نگاه مي کنند. بدن هر شخصي چه او زن باشد و چه مرد ، هورمون ها را براي تنظيم و کنترل يک طيف وسيع از فرايندها مورد استفاده قرار مي دهد. هورمون ها, محصول سيستم درون ريزي هستند که شامل غده هاي بسیار زیادی هستند و در بخش هاي مختلف بدن قرار گرفته اند. براي مثال دو هورمون  شناخته شده آدرنالين و انسولين هستند. آدرنالين از غده آدرنال و انسولين از پانکراس مي آيند.اين ها و هورمون هاي ديگر براي زندگي و سلامت هم زنان و هم مردان حياتي است .از طرف ديگر هورمون هاي جنسي در بدن هاي زنان و مردان با کمي تفاوت نسبت به همديگر کار مي کند. در مردان بيضه ها هورمون تستوسترون توليد مي کند که توليد اسپرم را تنظيم مي کند و باعث بروز صفات جنسي ثانويه مذکر مي شود.

در زنان، تخمدان ، هورمون هايي مثل استروژن و پروژسترون توليد مي کند که فرايندهاي مولد و تناسلي زن را تنظيم مي کند. بدن مردان يک کمي از تستوسترون را به استروژن تبديل مي کند و بدن زنان مقدار کمي تستوسترون مي سازد. بنابراين هيچ هورموني براي يک جنس يا جنس ديگر انحصاري نيست .


سطوح هورمون مردانه مي تواند در طول روز چنان بالا و پايين برود تا بدن او توليد اسپرم را تنظيم کند. اما سطح هورمون جنسي زنان نوساني دارد که به عنوان بخشي از چرخه مولد و تناسلي آنهاست و يک ماه طول مي کشد تا کامل شود. هنگامي که يک زن به زمان قاعدگي مي رسد، توليد هورمون هاي جنسي اش آهسته مي شود. در طول دوره، سطح استروژن و پروژسترون او مي تواند به شکل معناداري تفاوت کند و باعث بروز علايمي مانند گرگرفتگي و خواب آشفته بشود.


برتراند راسل ، فیلسوف ، جامعه شناس و مورخ  بزرگ انگلیسی ميگويد :
«با تمام زنان مي‌توان خوابيد ، اما با تعداد محدودي از آنها مي‌توان بيدار ماند.»





 خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس

0 نظرات: