خودخواه و خودپسند

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

خودخواه و خودپسند


چارلی چاپلین میگوید :
<<خودپسندی زنان بزرگترین علت بد بختی ایشان و عامل زوال خانواده هاست . هیچ چیز به اندازۀ خودپسندی زنها بنای خانواده ها را ویران نکرده است . >>

زنها به حد بسيار زيادي خودخواه هستند .در نقطه مقابل مردها تا حد بسيار زيادي ، "ديگر خواهند."...همين مساله اساسي باعث کشش و جذابيت زنها و... از طرف ديگر تمايل و کشيده شدن مردها به سمت جنس مخالف ميشود . چيزي که ما در فرهنگمان داريم...کلمه "خواستگاري "..است که اساسا از طرف آقايان اعمال ميشود .اين برگرفته از همان حس غريزي ديگر خواهي در مردان است .
اين مساله تا زماني که يک زن به درجه مادر بودن برسد در زن قوي هست و بعد از آن به مرور کم و حس همسر خواهي و بعد فرزند خواهي در او به وجود ميايد .

اما اين حس هيچگاه از بين نميرود و بايد به اين نکته توجه داشت که زنها در کل ، از خود راضي اند ، و نسبت به مردان بيشتر از زندگي لذت ميبرند . به بسياري از مسايل اطراف ، مسايل اجتماعي و سياسي ، بيتفاوتند و در سن بالاتر به محيط اطراف خود ، خصوصابه دنياي سياست  ، واجتماع علاقه مند ميشوند . اساسا بیشتر زنها در سنین چهل سالگی فعاليتهاي اجتماعي و نگاه عميق تر خود را  نسبت به محيط اطراف شروع ميکنند ، چون تا اين موقع مشغول دلبري وسر کار گذاشتن آقايان و لذت بردن از دنيا بودند و حالا متوجه شده اند تمام آرزوها و خواسته هايي که داشتند در دنيايي شکل ميگيرد که روابط ديگري بر آن حاکم است، البته در سياست هم باز منافع زنانگي خودشان را هم در نظر ميگيرند . در این مورد نباید زیاد به زنان خرده گرفت چرا که مسئولیتهای داخلی زندگی و خانواده بر دوش آنهاست .







خانوم جین وبسترنویسنده رمان بابالنگ درازمیگوید:
<<آن روز كه ما زنها حقوق خود را به دست بیاوریم شما مردها باید حسابی مراقب خودتان باشید كه كلاه سرتان نرود.>>



شعری از مولوی :
گفت پیغمبر که زن بر عاقلان                       غالب آید سخت و بر صاحب دلان
باز بر زن جاهلان غالب شوند                      زآنکه ایشان تند و بس خیره سرند


سایر خصوصیات زنها :
نامرد   حساس ولطیف   ضعیف   مادی گرا وپول پرست   مفعول   خودخواه و خودپسند   حسود   جزیی گرا ونکته سنج   خبرچین   پرحرف   افسونگر   سیاست مداروموذی    شیرین وجذاب    ناموس


0 نظرات: